onsdag 15 december 2010

Lucia och julklänningar


Så här blev fotot som togs för vår dagstidnings luciabilaga som kommer varje år kring lucia. Flickorna hade sina julklänningar. Här är ju lillflickans klänning alldeles för lång så hon har fått en något kortare klänning av det tyg som återstod efter jag sytt dessa två. Den har ni ju även sett förut men bjuder på bilder med den på från lucia i måndags då storasyster fick vara lucia. Detta kort får vara vårt julkort i år, så de som tittar av våra nära och kära har fått en förhandstitt på kortet som kanske så småningom dimper ner i brevlådan! Tillverkningen har inte börjat än så ni får nöja er med denna bild så länge.

Nu har jag sytt klart mössorna och vantarna som skall säljas i affär! Så skönt! Tar inte riktigt jullov än, en klänning är halvfärdig, knapphål och knappdekoration saknas. Har blivit helt förtjust i brunt och spetsar... :-) Vore ju även kul att sy en skjorta till mig själv för julen, vi får se om det hinns med. Fortsatt trevlig adventstid till er som tittar in!

6 kommentarer:

  1. Oj så fina klänningar på två så söta flickor...vad stora de börjar på att bli!!! Brunt och spets funkar alltid:) Mössorna och vantarna här nere är superfina!! Hoppas du tar dig tid till att sy något juligt åt dig själv oxå:)

    SvaraRadera
  2. WOWWWWWWWWWWW!, jag är faktiskt kär, i allt, klänningar, Lidia och Dina, och den underbara bild, som ger en sååå retro känsla, det här ju så äkta och jag blir så glad att se det. Måste säga det att du är helt underbart, och jag är så glad att har hittat till dig en dag för exakt ett år sen. min jesus är köpt på lopis, i Sverige, så jag vet inte var kommer den från, betalade lite pengar för det, men jag vet att den kosta mycket. Annars vill gärna ta en liten paus oxå, känner mig helt slut, skriver någon gång, känner så dåligt samvete, men måste skriva till dig utan att känna det. Ska vi se, vilka färger snedslå skulle du behöva mest? Tomte vill packa till dig och det ska han!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Vilka söta jultjejer i fina klänningar!

    SvaraRadera
  4. Ååå så fina julflickor! Förundrad liten Lucia och näpen pepparkakstös!
    Visst är det fint med pepparkaksklänningar, jag har ju också sytt en del sådana.... När jag ser dina med röda hjärtan så vet jag med säkerhet vad jag skall ge mig ut på jakt efter inför nästa jul!

    SvaraRadera
  5. Dom är jätte söta och gulliga hellt till 100% du är fantastiskt otroligt duktig på
    Sy kläder till barna dom är som små charm trol jätte fina bravo

    SvaraRadera