onsdag 16 mars 2011

Mössa och bokfynd



Den gångna helgen åkte vi en sväng upp till Piteå och på måndagen kunde vi besöka hela tre second hand butiker. Släpade även med mig lite tyger då vi ändå skulle vara två hela kvällar där vilket är den tiden på dygnet då jag mest syr. Fick ihop en mössa den första kvällen. Sydd i lila tyger och som synes med gula kantband. Mössan är vändbar och inuti är det ett lila-vit randigt tyg. Storlek 2 år. Ingen ägare än så länge till denna mössa. Tanken är att jag skall sy ett antal hättor och försöka sälja dem på loppis där jag ska stå om 1,5 vecka men vi får se hur många jag hinner och orkar sy.... Ifall den inte blir såld där tror jag den hamnar hos min återförsäljare nu i vår. Skall byta ut mina fleecefodrade mössor där med några mer våriga och somriga hättor.


Sen kom jag över två fina böcker med mönster på den sista second hand affären vi besökte. Eller jag sprang in medan mannen och våra 2 barn satt i bilen och väntade tålmodigt... Den äldre boken (den röda) har jag lånat ett tag från biblioteket men nu kan jag lämna in den och ha ett alldeles eget exemplar hemma! Böckerna är som nya och för endast 10 kr/st är det ju superduperfynd! :-). Det är bra vuxenmönster i båda böckerna. Boken till höger har modeller som var inne på senare delen av 80-talet vilket inte tilltalar mig så mycket. Så småningom blir de modellerna populära igen! Då har jag glädje av den boken också!



Tack för att ni tittar in hos mig och gläder mig med era fina kommentarer! Jag skriver inte så mycket hos er nuförtiden, tiden och orken räcker inte till med två aktiva men härliga småflickor hemma. Kikar in till er i alla fall och ibland skriver jag en kommentar. Ha en härlig vecka!

8 kommentarer:

  1. Åh, vilken underbart söt hätta! Är väl tvungen att erkänna att jag också är ganska dålig på att lämna kommentarer så du är inte ensam...

    SvaraRadera
  2. Så søt lue, herlig med lilla og gult :)

    SvaraRadera
  3. Väldigt vårig mössa, den är underbar!/Åsa

    SvaraRadera
  4. jättesöt hätta! vilken tur du hade på loppisarna och vilken snäll familj du har :-)

    Lila och gult är supersnyggt ihop, de är ju motsatsfärger i färgcirkeln, såsom grön och röd. Fin klänning nedan oxå, jag är allmännt kär i allt som är turkost. Ser att du har en fin spets oxå, det gör mycket för uttrycket i klänningen.

    ha en trevli kväll!

    SvaraRadera
  5. Hättan är ju bara så fiiiiin!!! Gult å lila är en toppenfärgkombo:) Inte illa att fynda Gynther-vuxenboken för en tia!!! Härligt med såna toppenfynd som man dessutom har nytta av i massor:)

    SvaraRadera
  6. Så fantastiskt söt!! Det blommiga tyger väcker stor avundsjuka i mig. ;-)

    SvaraRadera