tisdag 22 mars 2011

Jeansmössa


Tack för tipsen om knapparna i några inlägg tillbaka! Tack även för de tjusiga kommentarer om den föregående mössan!

Denna gång bjuder jag på en hätta/hjälmmössa sydd i återanvänt jeanstyg. Fodrad med värmande, ljuvlig, blommig flanell. Dekorerade med 2 söta kaninknappar fram på. Borde de kanske placeras på något annat ställe på mössan, vad tycker ni? Tycker de är så söta! Får säga ett stort tack till min största syster då jag fick plocka några söta knappar ur hennes knappsamling för ett tag sedan! Det blev några kaninknappar och jag hittade även knappar med ekorre på.



Olika band bak på mössan. Det vävda bandet gillar jag skarpt, hittade en liten bit på second hand för en tid sedan.


Ett blommigt band träddes i kanalen som jag sydde längst ner på mössan. Inspirationen till denna mössa kommer från cilipus. Titta in på hennes kläder som är som konstverk! Vackrare kläder och bilder får man leta efter! Tyvärr kan jag inte länka till henne just nu. Linux medger inte inlärda knapptryckningar....

Storlek på mössan 1 år. Hamnar på loppis i helgen eller till min återförsäljare. Ha en riktigt bra dag!

6 kommentarer:

  1. Gud så söt! Dekorationerna är som små karameller!

    SvaraRadera
  2. Ooo, så fin hätta! Har tänkt länge att jag skulle sy fler mössor. Men jag är liksom lite insnöad på klänningar, klänningar och klänningar!! Borde kanske söka för det!?

    SvaraRadera
  3. Superfin!!! Ljuvligt med den blommiga flanellen som en liten överraskning på insidan. Tycker oxå jättemycket om Ciliplus skapelser och inlägg:)

    SvaraRadera
  4. Lovely! Jag tycker du är hattans mästare!

    SvaraRadera
  5. Jag skriver också under på att du är hättans mästare! Tycker mycket om din senaste hätta i återanvänt jeanstyg. Det är inte alltid de senaste,dyrare tygerna som ger bäst resultat! Toppen tycker jag!

    SvaraRadera