lördag 5 juni 2010

Blommig solhatt


För några veckor sedan sydde jag en klänning i detta blommiga tyg. Skrev då i det inlägget att jag skulle sy en tillhörande solhatt. Här kommer den tillhörande solhatten. Försökte mig på stickningar på brättet också vilket jag sett att andra gjort och att det blivit så snyggt. Hmm.... behöver nog öva lite där för att få stickningarna vackert rundade ut mot kanterna. Jag har sytt dessa solhattar förut, här hittar ni dem. Jag gillar modellen på denna hatt då brättet är bredare baktill så att det går ner i nacken på barnet. Jag hade tänkt att jag skulle göra det bredare än mönstret framtill men si det glömde jag när jag klippte till det, bättre lycka nästa gång! Vill ni se liknande solhattar kan ni kika in på Holdbart och hennes underbara solhattar! Denna hatt är till salu liksom tillhörande klänning som ni hittar här. Man kan ha band på solhatten men det syr jag till ifall ägaren vill ha det på den, eller ägarens mamma rättare sagt :-). Jag har klippt till en hätta i det här blommiga tyget som också kommer att tillhöra detta sommarset. Finner någon behag i detta är det bara att maila mig!

7 kommentarer:

  1. Fin hatt och praktisk modell!

    SvaraRadera
  2. Vilken smart modell, superfin!

    SvaraRadera
  3. Herlig solhatt og så sommerlig stoff !!
    Cecilie

    SvaraRadera
  4. Jättefin solhatt, vad praktiskt med det bredare brättet som skyddar nacken!

    Som svar på din fråga så bor jag i Luleå. Som sagt, Norrland är stort, och Luleå är ju en bit från Umeå...

    SvaraRadera
  5. Tack igen för söta ord. Denna hatten var verkligen fin! Jag har själv aldrig provat att göra den längre bak, fungerade det bra? Riktigt härligt tyg...

    SvaraRadera