tisdag 15 oktober 2013

Marimekko tygtavla, större mössa och tidningsförvaring




Jag köpte ett fint Marimekko-tyg för ett par år sedan i Piteå då det var halva priset på några utvalda tyger. Tanken var att göra en tygtavla. Nu är den gjord och upphängd på väggen i vardagsrummet. Jag gillar de vackra blommorna på trädkvistarna. Vi gjorde tavlan så stor vi kunde av en meter tyg så den blir ett riktigt blickfång i rummet ovanför soffan!




 Så har minstingen fått sig en större mössa istället för den som blev för liten som jag nämnde i mitt föregående inlägg. Den går även ner lite längre i pannan. Originalmönstret är ju från Gynters hätta men omgjord ett antal gånger. Skulle vilja göra om den ännu så den går ännu längre ner i pannan och har en skärm. Den här mössan blev stor med betoning på STOR men då kan hon säkert ha den ett par år. Den funkar men är lite stor för henne men det går ju att ha en tunn extra mössa innanför i vinter så sitter den tätare mot huvudet.




Idag har jag varit hemma på en skön semesterdag. Jag har rensat ut lite bland leksakerna och även snyggat till här och där. En hög med inspirationstidningar fick en ny förvaring i form av en trålåda. Lådan spanade jag in på vår Konsumbutik i helgen. Den var fylld med Kullamust i glasflaskor. Jag frågade en som jobbade där om jag möjligen kunde köpa nån och han sa att det är bara att ta, de slänger dem annars! Så jag tog mig en låda och gick nöjd hem! Så nu har den kommit till användning som bra förvaring!




Sist så visar jag en canvastavla jag gjort från lillans 1-års foto. Fotograferingen gjordes i somras av en skicklig hobbyfotograf i form av min systerdotter. Får väl ta och visa fler bilder här sen på bloggen då de kommit i ramar och upp på någon fotovägg. Måste ju kolla med fotografen först om det är ok  att visa hennes bilder här!


1 kommentar: