fredag 30 maj 2014

Nya mössor


Nu var det väldigt länge sedan jag uppdaterade min blogg. Jag har inte slutat sy men det blir inte så ofta när det är jag som jobbar och maken som är hemmapappa det här året. 

De här 2 mössorna sydde jag i april. Ett väldigt efterlängtat barn till helt underbara föräldrar måste ju få ett par Finnkids-mössor. Jag fick äran att träffa det söta syskonbarnet i Finland på hans dop i april.


 Det blev en grön retroinspirerad mössa fodrad med fleece och en tunnare sommarmössa som är vändbar där ena sidan är med klöver och den andra sidan är med retroäpplen. 


På mitt sybord ligger en halvfärdig vimpel som skall matcha 5-åringens blommiga tapet. Den kommer väl här på bloggen så småningom när den blir färdig. Så vi hörs väl snart igen! :-)


1 kommentar:

  1. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    SvaraRadera