måndag 23 april 2012

En rosa dröm


Panelgardinerna jag köpte på Ohlssons vinterrea får ge vika för festklänningar! Först ut en i ljust gammalrosa. Den passar min 3-åring. Modellen har jag sytt tidigare här. Tyget i den här rosa klänningen är lite kraftigare, liknande linne men det är i bomull, kanske heter det då vävd bomull? Blir nog säkert lite skrynklig efter en festdag men då får det bli så. Jag har fodrat klänningen upptill med fodertyg och nertill i bomullsbrodyr. 


Ok upptill och nedanför oket några veck. Zigsag-band där oket slutar och nertill vid klänningsfållen. 


Knappar baktill för att komma i kläningen istället för dragkedja. Rosa pärlemoknappar och rosa gummisnoddar som knäppöglor. Gummisnoddarna är från köpta hårsnoddar, tipset såg jag tidigare i någon blogg. 

Klänningen passar den mindre prinsessan men det finns plats att växa i den. Kanske passar den ännu bättre i höst till ännu en fest, återstår att se. 

Nu skall storasyster också få en klänning men i  annan färg. Ett par smala panelgardiner räckte bara till en klänning. Ljus mintgrön som i inlägget om dessa tyger. Den bör jag sy helst under den här veckan. Bröllopet när de är tänkta att bäras är om knappt 2 veckor.

9 kommentarer:

  1. Verkligen en bröllopsklänning för en liten fröken!

    SvaraRadera
  2. Verkligen fin! helt ljuvligt somrig! Skulle vilja se live-bilder på flickorna sen med de fina klänningarna på sig ;)

    SvaraRadera
  3. Så ljuvligt söt!!! Jag ser gärna livebilder jag med! =)

    SvaraRadera
  4. Så fin! Tänk vad man kan göra av gardiner! Jag brukar också passa på när de säljs ut!

    SvaraRadera
  5. Som en dröm! Extra fint med vecken i fram!

    SvaraRadera