lördag 24 juli 2010

Borta bra men hemma bäst....




Nu är vi äntligen hemma igen efter ungefär 5 veckors semester i Piteå och Finland. Det har varit underbart att vara på båda ställena och få träffa alla nära och kära men storasyster började senaste veckan längta hem och vi andra också! Det har hänt en hel del under tiden vi varit borta, bl a har lillasyster börjat gå, storasyster har firat 3-årskalas. Bjuder på några semesterbilder från bl a midsommarfirande i Piteå, 3-årskalaset i Piteå med tårta med inspiration av Krumelej. Lillasysters vackra midsommarklänning har ju madebymama förärat oss, vi gillar hennes klänningar otroligt mycket! Roligt att du Aleisa fått inspiration att sy igen, skall titta in till dig så småningom! Nu blir det kanske inte så mycket blogg och att sy framöver men så småningom. Bärplockning står på programmet. Sen blir det väl ett eller två kalas till för vår 3-åring. Sedan väntar en beställning och sen vill jag sy lite kläder till mig själv. På återseende! Ha en fortsatt skön sommar!

7 kommentarer:

  1. nej men! vad glad man blir! Otroliga söta bilder, och vilken middsommar prinsess! han hon börjat gå? vad mycket han hänt, jag måste låna detta och mejla dig nån gång, tjejerna tillåter mig inte så mycket jag vill, men jag syr igen medan Dalila vaknar mitt i natten, så mycket att berätta! kraaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder! Ni ser ut att ha haft en skön semester! Men jag förstår hur du menar med att det är skönt att komma hem igen. Vi har nyss kommit hem efter drygt 3 veckors semester och det tycker jag är fantastiskt skönt! :)

    Grattis till 3-åringen!

    SvaraRadera
  3. och så glömde jag säga grattis till Lidia, Hurra hurra hurra

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga bilder!!! Vad kul att minstingen börjat gå...hon är underbart söt i sin Made by Mama-klänning å skorna hon har till var ju ursöta:) Jättestort grattis till 3-åringen!!! Lilla A har äntligen börjat äta lite riktig mat istället för bara välling hela tiden, vilket medför klädbyte en sisådär tre till fyra ggr/dag. Man ska ju äta själv såklart;) Det händer mycket på kort tid ibland!

    Ha det bäst

    Kramar Helena

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara semesterbilder! Vad roligt att mina tårtor inspirerat (sträcker på mig lite extra :D). Din tårta är jättehärlig och färgkombinationen är verkligen somrig!

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder! Visst har det varit en härlig sommar! Lycka till med bärplockningen!

    SvaraRadera
  7. Tack för din värmande kommentar på min sida! Underbara bilder på din lilla tös! =) Ha en fortsatt skön sommar och lycka till med bärplockandet!

    SvaraRadera