lördag 6 mars 2010

Tygfynd

Har inget nysytt att visa upp för tillfället
så jag lägger upp lite tyger jag köpt på sistone.
Dessa tyger är Marimekko som jag hittade i
en affär i Piteå för halva priset! Kunde ju
såklart inte låta bli att köpa mig lite fint tyg "av
världens bästa kvalité" som försäljaren sade!


Dessa tyger är från olika loppisar för en billig peng.
Röda korset hade halva priset på textilier denna
vecka så jag passade på att fylla på mitt tygförråd!
Det är bara sytid som saknas! Mina smågryn här
hemma vaknar nu så tidigt på morgnarna och man
är så trött på kvällarna att man bara orkar sy några
stygn och försöker ta igen förlorad sömn! Hoppas
de ändrar sig med sovtiderna för mamma vill ju sy massor...
och helst på kvällarna då jag har mest inspiration!

4 kommentarer:

  1. Det är minst lika kul att hitta tyger till fyndpriser som det är att sy i det. Om inte roligare :-). Jättefina.

    SvaraRadera
  2. Mycket fina tyger spännande att få se vad det blir av det när du får tid. Jag är så glad att mina barn inte vaknar så tidigt för det gör att jag hinner och orkar med det jag vill på kvällarna.

    SvaraRadera
  3. Wow vilka fina tyger!!! Jag älskar att fynda och det är alltid kul att se vad andra har lyckats hitta. Känner igen det där med tidsaspekten allt för väl och "lider" med dig. Jag bodde i Piteå 2003-05 och blev lite nyfiken på vilken affär du varit och fyndat i där? Jag har något till dig hos mig. Kika gärna in.

    SvaraRadera
  4. åh så himla läckra, älskar alla men den marimekko med moroterna vad min allra favvo.

    SvaraRadera