söndag 10 oktober 2010

Turkos mössa


Den andra utlovade mössan som jag skulle sy kommer här. En beställning från en kompis till hennes son som skall använda den till våren. Mamman har valt tygerna själv och jag tycker det blev snyggt med tygerna tillsammans. Det välbekanta äppeltyget på ena sidan och turkost tyg med vita prickar på den andra sidan. Orange kantband som gör sig fint till äppeltyget och faktiskt även till det turkosa. Mössan provades idag och den är ännu något stor men förhoppningsvis växer den söta pojken en hel del till våren och den då sitter bättre på huvudet. Sist och slutligen blev det ett byte vi gjorde, jag fick en söt virkad kofta till min yngre tös och hon fick mössan. Det kanske kommer ännu en mössa men mer i höststuk inom närmaste veckan. Hittade en nästan oanvänd rosa höstjacka till yngre dottern igår på second hand och nu drömmer jag om att sy en rosa-brun mössa som passar till det finfina fyndet...

Ha det skönt bland virvlande höstlöv soliga höstdagar och med massor av tända ljus och ett gott te under mysiga höstkvällar!

7 kommentarer:

  1. vilket härligt prickigt tyg...!

    SvaraRadera
  2. Dina små hättor är verkligen för fina!

    SvaraRadera
  3. jättesöt som allt du gör, ingen kan tröttna på det!

    SvaraRadera
  4. Hei Finnkids !!
    Disse luene er så utrolig flotte, helt nydelige tyg og fargekombinasjoner !!
    Ha en fin dag !!
    Cecilie

    SvaraRadera